Francesco Verderosa

Dear Student,

I have a sincere desire to hear your voice more closely and to better understand your story, your aspirations, and the challenges you face every day.

Communicating and sharing, not only for you but also for me, is important to be more effective in my role as the principal of the school you attend.

I would like to build a direct bridge to me: you can freely express thoughts, concerns, suggestions, or even successes you wish to share.

Write me an email!

My address is francesco.verderosa@cpia1roma.edu.it

It may seem formal, but I assure you that I will read every message you send me with care. Whether it’s an idea to improve our school, a personal problem affecting your academic performance, or something that’s close to your heart, I want to listen to you.

My door is always open to you.

Getting in touch is the first step towards building a school community together, where every student feels valued and understood.

I hope to hear from you soon and to start a dialogue that can enrich our educational experience.

Sincerely,

Francesco Verderosa

Principal, CPIA 1 of Rome

Foto del Dirigente Scolastico Francesco Verderosa

Bambini, imparate

a fare le cose difficili:

dare la mano al cieco,

cantare per il sordo,

liberare gli schiavi

che si credono liberi.

Gianni Rodari, Parole per giocare (1979)

Curriculum Vitae Francesco Verderosa DS CPIA 1 Roma

Ai sensi dell’art. 25 del D. Lgs. 165/2001, il Dirigente Scolastico ha la legale rappresentanza dell’istituzione scolastica ad ogni effetto di legge. È organo individuale, rappresenta l’unitarietà dell’istituzione medesima ed assume ogni responsabilità gestionale della stessa. Consegue i seguenti obiettivi:

• Assicurare il funzionamento dell’istituzione assegnata secondo criteri di efficienza ed efficacia
  • Promuovere lo sviluppo dell’autonomia didattica, organizzativa, di ricerca e sperimentazione, in coerenza con il principio di autonomia
  • Assicurare il pieno esercizio dei diritti costituzionalmente tutelati
  • Promuovere iniziative e interventi tesi a favorire il successo formativo
  • Assicurare il raccordo e l’interazione tra le componenti scolastiche
  • Promuovere la collaborazione tra le risorse culturali, professionali sociali ed economiche del territorio interagendo con gli EE.LL.

Servizi di cui la struttura è responsabile

Via C.A. Cortina, 70 - 00159 Roma

Lunedì, martedì, mercoledì, giovedì, venerdì dalle ore 8:30 alle ore 18:00